3 начина да подобрите продуктивността си на работното място

Всичко изглежда перфектно след сутрешната доза кофеин. С напредването на деня обаче, нещата по-скоро се влошават – пада тонусът Ви, все по-често губите концентрация, на моменти дори се улавяте, че мислите Ви блуждаят навсякъде другаде, но не и посъщество.

Подсказваме Ви 3 неща, които ще ви помогнат да подобрите ефективността на работното Ви място във втората (по-тежката) половина от деня. Достатъчно е само да се възползвате от полагащата Ви се обедна почивка! В динамичното ежедневие на градския човек обедната почивка често е мисия невъзможна. Но пък е необходима за нашето физическо и емоционално здраве, убедени сме от личен опит!

обедна почивка

обедна почивка

1. Хранете се в обедната почивка:

Звучи логично, но често го пренебрегваме. В бързината и заетостта често се отказваме от обяда. Използваме почивката, за да свършим някоя лична задачка или да наваксаме с изоставащите служебни ангажименти. Дори да сте на диета, не се отказвайте от обяда. Храната е важна! Още повече, добрата храна ще подобри продуктивността Ви в останалата част от деня.

2. Медитирайте в обедната почивка:

Вероятно си представихте килимче и полугол човек в поза Лотус. Не, медитацията е нещо доста по-просто. Достатъчно е да изключите от мозъка си мислите, които Ви напрягат. Станете от компютъра, оставете настрана смартфона. Фокусирайте се върху обяда си. Поне за десет  минути.  Това ще подобри не само храносмилането, но и ще помогне на мозъка да си почине от мислите за работа.
Времето, прекарано в хранене (само хранене) не е загубено време!

3. Разходете се в обедната почивка

От вкъщи в колата и от колата в офиса. Всички го правим. И се оплакваме. Алтернативата е гонене на градски транспорт, което не е по-малко стресиращо.  Много лесно може да добавите повече движение в ежедневието си като излезете от офиса и се разходите до някое приятно местенце, където да обядвате. Може да отнеме 10-15 минути повече, но пък ще „проветри“ мозъка Ви и ще раздвижи соковете на тялото Ви.

Със сигурност има още добри причини да станете от стола, да излезете от офиса и да похапнете здравословна и топла храна в обедната почивка. Но нима тези не са достатъчни?!

Comments are closed.